Asiakkaalle luodaan mielikuvia ja tarpeita eri menetelmiä hyödyntäen.
Hyviä keinoja herätellä asiakkaan huomio:
- Kiinnostusta herättävä esillepano
- Tuoksut
- Musiikki
- Elämysten luominen
- Mielikuvat
- Väriyhdistelmät
Myymälän sisääntulossa mallinuket ja esillepano viestivät asiakkaalle mm. uutuuksista ja tämän hetken trendeistä.
Brahmin näyteikkuna, jossa A-alueella käsilaukut upeasti esillä. |
Näyteikkunan suunnitelma
Työn kuvaan kuuluu myös lisämyyntiketjujen, teemojen sekä kampanjoiden suunnittelua.
- Käyttöyhteystuote on tärkeä osa myyntipöytää, niitä hyödyntämällä saadaan helposti luotua asiakkaalle tunne tarpeesta joka usein johtaa ostopäätöksen syntymiseen.
Muotinäyteikkunan somistaminen
- Näyteikkuna kertoo tarinaa katsojalleen ja luo mielikuvia.
Näyteikkuna New York metro. |
Värit
- Somistamisessa kannattaa pitää mielessä väriharmonia. Esillepanoon voi valita muutaman toisiaan lähellä olevan sävyn ja yhden tehostevärin tuomaan syvyyttä kokonaiskuvaan.
- Vastavärit korostavat toisiaan, ja yhdessä ne herättävät tehokkaasti huomiota.
Tehokas, puhutteleva ja yllätyksellinen tuote-esillepano antaa myymälälle kilpailuetua verrattuna kilpailijoihin.
Seinäesillepano
Myymälässä on kohtaamisjärjestys
- Etutila (ykköspöytä, A-alue)
- Keskitila perusvalikoima
- Seinustat, tuotteet näyttävästi esillä, mainosmateriaalia, houkutellaan asiakas osaston perälle
Korkeudella on väliä
Paras myyntikorkeus on silmän ja vyön välillä 120cm-180cm. Muita esillepano tapoja ovat mm. Horisontaalinen ja vertikaalinen esillepano.
Oheessa muutama muistilappu seinäesillepanoista
- Seuraa hyllykarttaa jos myymälässä on sellainen käytössä
- Lukusuunta esillepanossa (vaaleasta-tummaan, pienestä suureen)
- Suuret raskaat tuotteet aina alas
- Uutuudet etunäyttöön
- Fronttaus = Etuveto
- Face esiin
- First IN, First OUT
- Valaistus -> kohdevalot
- Tee "sample" jossa suunnittelet kokonaisuuden ennen rakentamista
Seinäesillepano suunnitelma pyyhkeille. |
Kuvalähteet:
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti