torstai 12. joulukuuta 2019

Kampanja-alueen rakennus ja näyteikkuna - Näyttö

Viime viikolla suoritin ensimmäisen näyttöni, jossa suunnittelin ja toteutin kamppanja alueen ja näyteikkunan Granitille. Alkuviikosta sain tarkasteltavakseni kampanjasuunnitelman, johon oli merkitty kamppanjassa käytettävät julisteet ja yleinen fiilis. Granit on ketju, joten kampanja alueen ja näyteikkunoiden on oltava brändistrategian mukainen ja tunnistettavissa. Lähdin hakemaan inspiraatiota esillepanoon muiden myymälöiden ilmeestä ja tueksi tein itselleni Moodboardin.

Markkinointisuunnitelma.
Kampanjoiden teemoina olivat New Years party sekä Art. Kampanja alueet ovat lähellä toisiaan, joten niiden välille oli tehtävä selkeät rajaukset.

Moodboard inspiraation lähteenä.

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty


Kun suunnitelma oli valmis aloin tehdä alkuvalmisteluja esillepanoille. Postinlakon vuoksi saimme tavaraa myymäläämme ripotellen pitkin viikkoa, joten sain hyvin aikaa hioa lopputulosta useampana päivänä. Granitilla kamppanjat ja näyteikkunat rakennetaan töiden oheessa myymälän aukioloaikana. Koska jouduimme odottelemaan tavaran saapumista tovin, päätin siirtää tuotteita vähitellen paikoilleen jottei mikään hylly jäisi tyhjäksi.

Tyhjä esillepanohylly.

Art teema inspiroi taiteilijoita. Esillepanoon lisäsin, myös volyymituotteita kuten kiinankatajat ja tryffelit. Tälle esillepanolle ei löytynyt sopivaa julistetta, joten taustalle pääsi komeilemaan piirustuspaperi teeman mukaisesti.

Valmis esillepano.

Time to drink champagne and dance on the table


Uuden vuoden teemassa pääroolin saivat upeat 20- lukua henkivät shampanjalasit. Teeman mukaisesti yleisilmeeseen haluttiin glitteriä, säihkettä ja glamouria. Tämän esillepanon tuotteet saivat aijemmasta totuttua ryhdikkäämmän ja järjestelmällisemmän esillepanon.

Valmis esillepano.

Valmis esillepano.

Sparkle all the way


Loppu viikosta pääsin viimeistelemään näyteikkunan. Maajohtajamme Essi piipahti torstaina myymälässämme, sain Essiltä parhaat niksit ja toiveet uuden ikkunan toteuttamiseen. Essillä on vuosien kokemus visualistina toimimiseta ja olen saanut häneltä valtavasti neuvoja ja vinkkejä alalle. Alkuvalmisteluissa sain totisesti haastaa itseni ja luovuuteni. Koska sopivia esillepano tasoja ei ikkunan löytynyt, päätin rakentaa sellaiset. Tähän tarvittiin paperia, sakset, teippiä ja nauhaa, joko arvaat?

Luovuus kehiin.

Kuva näyteikkunasta.

Kuva näyteikkunasta.

Mielestäni onnistuin esillepanojen ja kampanjan rakentamisessa hyvin. Pääsin käyttämään luovuuttani ja ideoimaan, myös jotain aivan uutta. Koen, että olen ymmärtänyt ja sisäistänyt Granitin konseptin sekä tunnen ja tunnistan tuotteet jo hyvin. Osaan palvella asiakkaita itsenäisesti ja tuottaa heille visuaalisia kokemuksia myymälässämme.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti